Daarnet kreeg ik telefoon van een marketingbureau, “Of ik wilde meewerken aan een onderzoek”. De kinderen lagen in bed, dus “ja hoor”.
De vraag luidde: “welke merken van luiers kent u?”. Mijn kennis van merken van wegwerpluiers leek bijzonder beperkt. Als we er kopen, dan is het steeds hetzelfde merk, afgaand op de mate van milieuvriendelijkheid. Mijn kennis van merken van herbruikbare luiers daarentegen, dat ging al beter. Ik vraag me echter af of deze mee opgenomen zijn in de lijst van het onderzoek. Zou een merk van wegwerpluiers rekening houden met de evoluties op de markt van de herbruikbare luiers? Dat wordt mijn vraag voor de avond.
Versta me niet verkeerd, dit is geen kritiek op merken van wegwerpluiers noch tegen mensen die voor wegwerpluiers kiezen, noch tegen marketingbureaus. Maar toen ik op de vraag “welke merken luiers hebt u de laatste 4 weken gekocht?” kon antwoorden dat ik geen enkel gekocht heb, gaf me dat wel het gevoel dat het ook anders kan. En zelfs zonder al te veel problemen. “Welke luier bezorgt uw kindje een goede nachtrust?” : “Totsbots Flexitots”. Manon heeft er nu eentje aan en ze zal er morgen netjes mee wakker worden. En het voordeel is, ze zal hierdoor al sneller toe zijn aan nachten zonder luiers :-).
hier hetzelfde verhaal… die enquetes zijn meestal heel snel afgelopen, als je zegt dat je herbruikbare luiers gebruikt.
“welke kleur gebruikt u?” (dan verwachten ze paars of groen, uit de pampers-reeks) maar bij ons zijn dat roze en blauwe 😛 en met de nieuwe kleurtjes in de Flip-reeksen, binnenkort ook groen en oranje 😀
groetjes!
Ine
Ik heb ook eens telefoon gekregen van een marktonderzoek van het merk ‘pampers’. Ze vroegen ook wanneer ik het laatst pampers gekocht had. Euhm; zo’n 4 maanden geleden :-).
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet echt kijk naar de milieuvriendelijkheid van de wegwerpluiers. Zal ik in de toekomst mss beter wel doen. Ga er morgen al eens voor kijken.
Groetjes,
Silke